Programın Amacı
Bu eğitimin amacı, geliştirilen kurumsal stratejilerin ilgili paydaşlar tarafından destek görüş gerçekleştirilmesi konusundaki yol haritasının tanımlanmasıdır. Stratejik yönetim açısından uygulamanın etkili ve verimli gerçekleştirilmesi bu yol haritasında paydaş katkılarının alınması ve paydaların sürece dahil edilmesi olanağına dayanmaktadır. Stratejik yönetimin uygulanması sürecinde ABD ve AB’de ticaret odaları ve eşleneklerinin uygulamaları eğitimde konu edinilmektedir. Ayrıca uygulamalı örnek olay çalışmasına da yer verilecektir.Programın İçeriği
1. STRATEJİK ANALİZ (1 Saat)
a. Oluşturulan stratejinin
tanımlanması
b. Analiz
i. Stratejik kapsam analizi
ii. Paydaş analizi
iii. Kurum içi kaynak analiz
iv. Analiz teknikleri kullanımı
c. Amaçlar, Hedeflerin belirlenmesi
d. Performans Göstergeleri ve Eylemlerin
Tanımlanması
e. Maliyetlendirme
2. STRATEJİK ARGÜMAN OLUŞTURMA (3
Saat)
a. Paydaş stratejileri
i. Yoğunlaşma
ii. Nüfuz etme
iii. Geliştirme
iv. Konsolidasyon/ Birleştirme
b. Müzakere Stratejileri
3. KAMU – KURUM İLETİŞİM STRATEJİLERİ (1 Saat)
4. İZLEME VE DEĞERLENDİRME (1
Saat)
Konu: Stratejik İletişim Eğitimi-1
Eğitimin Yöntemi: Yüz Yüze
Eğitmenler: Prof.Dr. Yavuz Ercil
Konu: Stratejik İletişim Eğitimi-2
Eğitimin Yöntemi: Yüz Yüze
Eğitmenler: Prof.Dr. Yavuz Ercil
- TOBB Çalışanı